donderdag 14 januari 2016

Nervi - Genua

Bij het bekijken van oude documenten, vond ik mijn Italiaanse werkboekjes, waarin genoteerd staat waar ik gewerkt heb. Een van die plaatsen is Nervi, een dorp vlakbij Genua, in Italië. In mijn herinnering een klein dorp, met een pittoreske haven, toen nog een vissershaven. Het was begin juni 1966, ik was nog jong, op zoek naar werk, het maakte niet veel uit wat. Dus kon ik, wel ver van huis, in een hotel in Nervi gaan werken, een zomer en winter seizoen. Het was hard werken, weinig verdienen, wel kost en inwoning. Gelukkig had ik nog wat vrije tijd en dat compenseerde de rest. Ik had nog nooit de zee gezien en daar was hij, prachtig, blauw en helder. Langs de zee was en is nog steeds een bijzondere mooie wandelpromenade boven de kliffen. De temperatuur in de winter was heel aangenaam. Daar kwamen veel ouderen overwinteren. Ze genoten, zittend op een van de vele bankjes op de promenade, van de zon en zeelucht. Helaas ben ik al die foto's die ik daar gemaakt heb, kwijt geraakt. Alleen nog een foto van mij en enkele foto's van een Engelse meisje heb ik nog wel. Haar naam was Leslie, ik heb enkele maanden met haar samen gewerkt. Samen de kamers van het hotel in orde maken, dat elke dag en dat ging goed. Ik was verliefd op haar... toen zij terug naar Engeland ging, zij studeerde, was ik zo verdrietig, alles deed pijn, ik miste haar. Wij hebben een jaar lang elkaar brieven geschreven, dat werd minder, zij moest hard studeren, en ik was weer op een ander verliefd. Het was toch niets geworden, een gestudeerd meisje uit een grote stad in Engeland, met een weinig geschoolde gekke jongen uit een dorpje in de bergen van Trentino...


De foto van mij is in het hotel Bonera gemaakt in de zomer 1966.

Onder: dorp en haven: Foto © Davide_69 - Fotolia.com 

Copyright © Smaniotto - Bekers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten